Українська християнська культураУкраїнська християнська культура
Асоціація дослідників та шанувальників
Про сайт Актуальне Календар Альманах Фотогалерея Форум Контакти
на головнунаписати листа
Головна






Останні новини:
У Львові відкрили першу в Україні лабораторію фольклористичних досліджень
20.07.2010
У Львові відкрили першу в Україні лабораторію фольклористичних досліджень

Усі бажаючі зможуть висловити думки стосовно конкурсних проектів пам’ятника митрополиту Андрею Шептицькому у Львові
14.07.2010
Усі бажаючі зможуть висловити думки стосовно конкурсних проектів пам’ятника митрополиту Андрею Шептицькому у Львові

Вийшов путівник «Дванадцять маршрутів Київщиною»
11.06.2010
Вийшов путівник «Дванадцять маршрутів Київщиною»

Вийшов диск з українською середньовічною музикою «Терра козацька»
10.06.2010
Вийшов диск з українською середньовічною музикою «Терра козацька»

Перша в історії України широкомасштабна збірка пам’яток державотворення від Києворуської доби до сьогодення
10.06.2010
Перша в історії України широкомасштабна збірка пам’яток державотворення від Києворуської доби до сьогодення





Святині
Золотоуст український – святий Дмитро Ростовський | Друк |
09.04.2010  /  Агіографія
Про наших святих для дітей та підлітків   

Багато переказів і пісень породжує народ, але чимало з них іде в забуття. Іноді недовгий вік випадає на долю усного слова. Слово ж писане живе віками, зберігаючи букву та дух свого часу. От чому такими цінними є для нас твори літописців і агіографів Русі-України. І якщо синонімом великого літописця у нас стало ім’я Нестора, то серед авторів житій святих першим називаємо святителя Дмитра (Димитрія) Ростовського. Ця людина зберегла для нащадків свідоцтва справ християнських подвижників.



 
СВЯТІ РУСІ-УКРАЇНИ | Друк |
09.04.2010  /  Агіографія
Про наших святих для дітей   

Учення Христа відкрило нашим предкам, як перемагати  зло у світі ― добром та любов’ю. І завдяки християнству в різні епохи в нашому народі протягом тисячі років засяяла незліченна когорта святих угодників! Вони дарують людям захист, милість і порятунок.

До них ми молимося, щоб вони допомогли нам навчитися так само віддано любити Бога і нашу Вітчизну, як і вони.

До них ми звертаємося, аби засвоїти на прикладі цих подвижників, що таке стійкість, самопожертва і християнська любов.

Подібно до самоцвітів у оправі сяють вони в історії Русі-України.

 
Найдавніша ствятиня Волинської землі | Друк |
20.05.2008  /  Монастирі
Володимир Рожко   
Святогірський монастир в селі Зимне, що неподалік Володимира-Волинського, належить до найдавніших святинь нашої землі. Його заснування пов' язане з ім'ям Хрестителя Руси-України князя Володимира Великого.
 
Життя преподобного Нестора Літописця | Друк |
08.04.2008  /  Агіографія
Адміністратор сайту   

преп. Нестор Літописець
Всяка річ, якщо вона не відображена в книзі, буде забута. Так, якби Мойсей не отримав знання від Бога про початок і будову світу, про прабатька нашого Адама і не залишив нам все це в своїх книгах, то тривалість часу приховала б це від нас, зробивши темрявою, невідомістю. Але Бог посилає, коли хоче, літописців, щоб наступні покоління, прочитавши їхні писання, змогли отримати від цього користь.

 
Життя преподобного Агапіта Печерського | Друк |
08.04.2008  /  Агіографія
Адміністратор сайту   

преп. Агапіт Печерський
Коли преподобний отець Антоній Печерський був прославлений даром зцілення, прийшов до нього в печеру з Києва блаженний Агапіт, шукаючи душевних ліків через постриження в святий чернечий чин, і отримав його.

І з усією душею почав він вчитись ангельському життю в преподобного Антонія, спостерігаючи за його діями. Як і Антоній, він прислуговував хворим, зціляв їх своєю молитвою, але, бажаючи приховати цей чудесний дар, він давав людям їстівне зілля, говорячи, що це і є справжні ліки. Коли хтось із братів-монахів хворів, блаженний Агапіт залишав свою келію (в ній не було нічого, що можна було б вкрасти), йшов до хворого товариша і допомагав, піднімаючи його, носячи на своїх руках і постійно молячись до Бога про спасіння хворого. І тому преподобний Агапіт, роблячи такі святі справи, досяг великої духовної благодаті: він зцілював усіх хворих молитвою, даючи їм при цьому зілля. За це його почали називати лікарем. Чутки про нього розповсюдились по місту, і багато хворих приходили до нього й отримували полегшення.

 
Життя преподобної Марії Єгипетської | Друк |
03.04.2008  /  Агіографія
Адміністратор сайту   

преп. Марія Єгипетська
В одному палестинському монастирі біля Кесарії жив преподобний монах Зосима. Його віддали в монастир ще в ранньому дитинстві, і він перебував там до 53 років, аж поки його не почала паморочити одна думка: „Чи знайдеться в якійсь із пустель людина, що перевищує мене в молитві та діянні?". І як тільки він таке подумав, з'явився перед ним Ангел Господній і сказав: „Ти, Зосима, за людською міркою попрацював непогано, але з людей немає праведного ні одного (Рим. 3:10). Щоб ти зрозумів, скільки ще є інших образів спасіння, вийди зі свого монастиря, як Авраам з дому батька свого (Бут. 12:1), та йди в монастир, розташований біля Йордану". Тоді ж авва Зосима вийшов з монастиря і пішов за Ангелом до Йорданського монастиря й оселився в ньому. Тут він зустрів старців, які істинно просяяли своїм чернечим життям. Авва Зосима почав наслідувати святих ченців в духовних діяннях.

 
Озерянская икона Пресвятой Богородицы | Друк |
26.03.2008  /  Чудотворні та шановані ікони
Олег Степанов   

Эта чудотворная икона Слобожанщины явилась в конце XVI столетия на месте, называемом Озерянкой, которое находится от Харькова около 7 км на юго-восток. Здесь впоследствии была устроена пустынь, называемая Озерянской.

 

Явилась и прославилась Озерянская икона следующим образом. Во время татарских набегов на Украину один крестьянин из села Озерянки вышел летом косить траву на лугу; вдруг под ударом косы послышался человеческий стон. Косец наклонился и увидел икону Божией Матери и пред ней горящую свечу. Икона была написана на холсте и от удара косы разрезалась на две половины. Крестьянин взял эти обе половины иконы со свечей, принес домой и поставил возле других икон. На другое утро с удивлением увидел он, что разрезанные части иконы соединились, и так плотно, что остался только самый слабый след разреза. От иконы стали совершаться многие чудеса...

 
Благовіщенський собор у Харкові | Друк |
26.03.2008  /  Монастирі
Степанов Олег   

Благовіщенський собор у Харкові
Усі, хто відвідував місто Харків, не могли не помітити одну з двох (перша - дзвіниця Успенського собору) вертикальних домінант старого міста - собор Благовіщення. Незважаючи на те, що він розташований у низовині, його висока дзвіниця добре видніє здалеку...


Безліч туристів і прочан приїздить подивитись на незвичайну архітектуру і забарвлення величного собору, де зберігаються відомі усьму православному світу святині.

 
Соборна церква Покрови Пресвятої Богородиці у Харкові | Друк |
26.03.2008  /  Монастирі
Олег Степанов, магістр архітектури   

У другій половині XVII ст. після переможного закінчення визвольної війни та возз'єднання України з Росією настав період розквіту української архітектури. Бурхливо розвивалися українські міста на Лівобережжі, у них будувалися кріпосні споруди, численні житлові й громадські будівлі, "кам'яниці" козацької старшини, а також православні церкви і монастирі. На період становлення української самобутньої архітектури життєдайними були взаємозв'язки з російською архітектурою. Відповідно до Наказу в Україну надсилають багато майстрів високої кваліфікації, які працюють разом зі своїми українськими архітекторами-побратимами.

 
Обитель св.Онуфрія Великого | Друк |
26.03.2008  /  Монастирі
Василій Кметь, історик   

Обитель св.Онуфрія Великого
Особлива роль у традиції Православної Церкви належить чернецтву. Впродовж століть це "воїнство Христове" стояло на сторожі чистоти і непорушності вчення Церкви, її Священного передання, богослов'я Святих Отців та Вчителів. Саме ці аскети - пустельники, стовпники, як і насельники скитів та монастирів першими реагували на будь які ворожі Церкві, християнській моралі та доброчесності впливи у суспільстві. І тоді звучав їх голос - іноді тихий та спокійний, іноді гнівний та рішучий - могутній і богонатхненний. Саме їх повна відданість та самопосвята служінню Христовій Церкві в дусі Молитви Ісусової допомагали народам поборювати сили зла і формувати свої особливі форми духовного буття на основі давніх, освячених Церквою традицій. Зрештою, у порівнянні з Західним християнством, Православ'я отримало визначення „релігії монахів" .

 
Святокиївський богатир. Звідки був родом Ілля Муромець? | Друк |
26.03.2008  /  Агіографія
Володимир СЕЛЕЗНЬОВ, історик, Дніпропетровськ   

Святокиївський богатир. Звідки був родом Ілля Муромець?
Усім нам з дитинства знайомі казкові персонажі билинних богатирів. Герої народного епосу, вони стали уособленням хоробрих захисників рідної землі від набігів кочових орд. Саме слово «богатир» тюркського походження. Вперше воно зустрічається в Іпатіївському літописі в розповіді про татарських воєвод під 1240, 1243 і 1263 роками. Для визначення поняття, яким сьогодні є слово «богатир», у давньоруській мові аж до XIII століття вживалося слово «хоробр» або, з церковнослов’янським забарвленням, «хоробрий», яке згодом перетворилося на епітет «хоробрий». Таким чином, словосполучення «хоробрий богатир» — тавтологія, тобто, як «масло масляне».

 
Преподобний Паїсій (Величковський) та Григорій Сковорода в культурному оточенні 18 століття | Друк |
26.03.2008  /  Агіографія
Андрій Окара - "Віра і культура" №6 січень 2001року   


Величковський та Сковорода з'явилися на світ одного року - 1722, на Україні, на Полтавській землі.

 

Величковський, названий при хрещенні Петром, народився 21 грудня у самій Полтаві, у сім'ї потомствених священиків - прадід, дід, батько та старший брат послідовно були настоятелями Полтавського Успенського собору. Якби Величковський скінчив курс Києво-Могилянської Академії та повернувся у Полтаву, то також став би настоятелем цього собору. Григорій Сковорода народився рівно за місяць до Величковського: 3 грудня (20 листопада ст.ст.) 1722 року в селі Чорнухах на Полтавщині, в сім'ї простого козака.

 
Преподобні Мартин, Зоя і Світлана | Друк |
26.03.2008  /  Агіографія
Адміністратор сайту   

Цим Угодникам Божим моляться від згубних блудних пристрастей, різних тілесних спокус.

 

Житієм святих цікавлюся давно. Серед них є ті, котрі особливо вразили мене своїми подвигами. До них відношу, зокрема, і преподобних Мартиніана (Мартина), Зою та Фотинію (Світлану). Далеко не раз на рік згадую їх. І щоразу стискається серце від страдницької долі великомучеників, які добровільно обрали кожний свій многотрудний, гіркий, але праведний шлях, відмовляючись від радощів земних. Вони перебороли усі пристрасті, відкинули спокусливі "дари" лукавого. А робити це необхідно було щоденно і щорічно протягом цілого життя!

 


Координати:

вул.Полупанова, 10,
парафія св. Катерини,
Центр богословських досліджень
м.Київ (Виноградар),
тел.: 8 (044) 360 24 02
моб.: 8 (098) 452 22 05
e-mail: vira_batkiv@ukr.net
схема проїзду >>