Українська християнська культураУкраїнська християнська культура
Асоціація дослідників та шанувальників
Про сайт Актуальне Календар Альманах Фотогалерея Форум Контакти
на головнунаписати листа
Головна arrow Святині arrow Агіографія
Теми:
Історія, історіософія
Богослів'я, філософія
Ми - громадяни України
Ойкумена України
Святині
Українська мова та її застосування
Українська християнська література
Шедеври культури та її творці






Останні новини:
У Львові відкрили першу в Україні лабораторію фольклористичних досліджень
20.07.2010
У Львові відкрили першу в Україні лабораторію фольклористичних досліджень

Усі бажаючі зможуть висловити думки стосовно конкурсних проектів пам’ятника митрополиту Андрею Шептицькому у Львові
14.07.2010
Усі бажаючі зможуть висловити думки стосовно конкурсних проектів пам’ятника митрополиту Андрею Шептицькому у Львові

Вийшов путівник «Дванадцять маршрутів Київщиною»
11.06.2010
Вийшов путівник «Дванадцять маршрутів Київщиною»

Вийшов диск з українською середньовічною музикою «Терра козацька»
10.06.2010
Вийшов диск з українською середньовічною музикою «Терра козацька»

Перша в історії України широкомасштабна збірка пам’яток державотворення від Києворуської доби до сьогодення
10.06.2010
Перша в історії України широкомасштабна збірка пам’яток державотворення від Києворуської доби до сьогодення





Агіографія
Золотоуст український – святий Дмитро Ростовський | Друк |
09.04.2010 
Про наших святих для дітей та підлітків   

Багато переказів і пісень породжує народ, але чимало з них іде в забуття. Іноді недовгий вік випадає на долю усного слова. Слово ж писане живе віками, зберігаючи букву та дух свого часу. От чому такими цінними є для нас твори літописців і агіографів Русі-України. І якщо синонімом великого літописця у нас стало ім’я Нестора, то серед авторів житій святих першим називаємо святителя Дмитра (Димитрія) Ростовського. Ця людина зберегла для нащадків свідоцтва справ християнських подвижників.



 
СВЯТІ РУСІ-УКРАЇНИ | Друк |
09.04.2010 
Про наших святих для дітей   

Учення Христа відкрило нашим предкам, як перемагати  зло у світі ― добром та любов’ю. І завдяки християнству в різні епохи в нашому народі протягом тисячі років засяяла незліченна когорта святих угодників! Вони дарують людям захист, милість і порятунок.

До них ми молимося, щоб вони допомогли нам навчитися так само віддано любити Бога і нашу Вітчизну, як і вони.

До них ми звертаємося, аби засвоїти на прикладі цих подвижників, що таке стійкість, самопожертва і християнська любов.

Подібно до самоцвітів у оправі сяють вони в історії Русі-України.

 
Життя преподобного Нестора Літописця | Друк |
08.04.2008 
Адміністратор сайту   

преп. Нестор Літописець
Всяка річ, якщо вона не відображена в книзі, буде забута. Так, якби Мойсей не отримав знання від Бога про початок і будову світу, про прабатька нашого Адама і не залишив нам все це в своїх книгах, то тривалість часу приховала б це від нас, зробивши темрявою, невідомістю. Але Бог посилає, коли хоче, літописців, щоб наступні покоління, прочитавши їхні писання, змогли отримати від цього користь.

 
Життя преподобного Агапіта Печерського | Друк |
08.04.2008 
Адміністратор сайту   

преп. Агапіт Печерський
Коли преподобний отець Антоній Печерський був прославлений даром зцілення, прийшов до нього в печеру з Києва блаженний Агапіт, шукаючи душевних ліків через постриження в святий чернечий чин, і отримав його.

І з усією душею почав він вчитись ангельському життю в преподобного Антонія, спостерігаючи за його діями. Як і Антоній, він прислуговував хворим, зціляв їх своєю молитвою, але, бажаючи приховати цей чудесний дар, він давав людям їстівне зілля, говорячи, що це і є справжні ліки. Коли хтось із братів-монахів хворів, блаженний Агапіт залишав свою келію (в ній не було нічого, що можна було б вкрасти), йшов до хворого товариша і допомагав, піднімаючи його, носячи на своїх руках і постійно молячись до Бога про спасіння хворого. І тому преподобний Агапіт, роблячи такі святі справи, досяг великої духовної благодаті: він зцілював усіх хворих молитвою, даючи їм при цьому зілля. За це його почали називати лікарем. Чутки про нього розповсюдились по місту, і багато хворих приходили до нього й отримували полегшення.

 
Життя преподобної Марії Єгипетської | Друк |
03.04.2008 
Адміністратор сайту   

преп. Марія Єгипетська
В одному палестинському монастирі біля Кесарії жив преподобний монах Зосима. Його віддали в монастир ще в ранньому дитинстві, і він перебував там до 53 років, аж поки його не почала паморочити одна думка: „Чи знайдеться в якійсь із пустель людина, що перевищує мене в молитві та діянні?". І як тільки він таке подумав, з'явився перед ним Ангел Господній і сказав: „Ти, Зосима, за людською міркою попрацював непогано, але з людей немає праведного ні одного (Рим. 3:10). Щоб ти зрозумів, скільки ще є інших образів спасіння, вийди зі свого монастиря, як Авраам з дому батька свого (Бут. 12:1), та йди в монастир, розташований біля Йордану". Тоді ж авва Зосима вийшов з монастиря і пішов за Ангелом до Йорданського монастиря й оселився в ньому. Тут він зустрів старців, які істинно просяяли своїм чернечим життям. Авва Зосима почав наслідувати святих ченців в духовних діяннях.

 
Святокиївський богатир. Звідки був родом Ілля Муромець? | Друк |
26.03.2008 
Володимир СЕЛЕЗНЬОВ, історик, Дніпропетровськ   

Святокиївський богатир. Звідки був родом Ілля Муромець?
Усім нам з дитинства знайомі казкові персонажі билинних богатирів. Герої народного епосу, вони стали уособленням хоробрих захисників рідної землі від набігів кочових орд. Саме слово «богатир» тюркського походження. Вперше воно зустрічається в Іпатіївському літописі в розповіді про татарських воєвод під 1240, 1243 і 1263 роками. Для визначення поняття, яким сьогодні є слово «богатир», у давньоруській мові аж до XIII століття вживалося слово «хоробр» або, з церковнослов’янським забарвленням, «хоробрий», яке згодом перетворилося на епітет «хоробрий». Таким чином, словосполучення «хоробрий богатир» — тавтологія, тобто, як «масло масляне».

 
Преподобний Паїсій (Величковський) та Григорій Сковорода в культурному оточенні 18 століття | Друк |
26.03.2008 
Андрій Окара - "Віра і культура" №6 січень 2001року   


Величковський та Сковорода з'явилися на світ одного року - 1722, на Україні, на Полтавській землі.

 

Величковський, названий при хрещенні Петром, народився 21 грудня у самій Полтаві, у сім'ї потомствених священиків - прадід, дід, батько та старший брат послідовно були настоятелями Полтавського Успенського собору. Якби Величковський скінчив курс Києво-Могилянської Академії та повернувся у Полтаву, то також став би настоятелем цього собору. Григорій Сковорода народився рівно за місяць до Величковського: 3 грудня (20 листопада ст.ст.) 1722 року в селі Чорнухах на Полтавщині, в сім'ї простого козака.

 
Преподобні Мартин, Зоя і Світлана | Друк |
26.03.2008 
Адміністратор сайту   

Цим Угодникам Божим моляться від згубних блудних пристрастей, різних тілесних спокус.

 

Житієм святих цікавлюся давно. Серед них є ті, котрі особливо вразили мене своїми подвигами. До них відношу, зокрема, і преподобних Мартиніана (Мартина), Зою та Фотинію (Світлану). Далеко не раз на рік згадую їх. І щоразу стискається серце від страдницької долі великомучеників, які добровільно обрали кожний свій многотрудний, гіркий, але праведний шлях, відмовляючись від радощів земних. Вони перебороли усі пристрасті, відкинули спокусливі "дари" лукавого. А робити це необхідно було щоденно і щорічно протягом цілого життя!

 


Координати:

вул.Полупанова, 10,
парафія св. Катерини,
Центр богословських досліджень
м.Київ (Виноградар),
тел.: 8 (044) 360 24 02
моб.: 8 (098) 452 22 05
e-mail: vira_batkiv@ukr.net
схема проїзду >>