Українська християнська культураУкраїнська християнська культура
Асоціація дослідників та шанувальників
Про сайт Актуальне Календар Альманах Фотогалерея Форум Контакти
на головнунаписати листа
Головна arrow Богослів'я, філософія arrow Філософія та філософи
Теми:
Історія, історіософія
Богослів'я, філософія
Ми - громадяни України
Ойкумена України
Святині
Українська мова та її застосування
Українська християнська література
Шедеври культури та її творці






Останні новини:
У Львові відкрили першу в Україні лабораторію фольклористичних досліджень
20.07.2010
У Львові відкрили першу в Україні лабораторію фольклористичних досліджень

Усі бажаючі зможуть висловити думки стосовно конкурсних проектів пам’ятника митрополиту Андрею Шептицькому у Львові
14.07.2010
Усі бажаючі зможуть висловити думки стосовно конкурсних проектів пам’ятника митрополиту Андрею Шептицькому у Львові

Вийшов путівник «Дванадцять маршрутів Київщиною»
11.06.2010
Вийшов путівник «Дванадцять маршрутів Київщиною»

Вийшов диск з українською середньовічною музикою «Терра козацька»
10.06.2010
Вийшов диск з українською середньовічною музикою «Терра козацька»

Перша в історії України широкомасштабна збірка пам’яток державотворення від Києворуської доби до сьогодення
10.06.2010
Перша в історії України широкомасштабна збірка пам’яток державотворення від Києворуської доби до сьогодення





Філософія та філософи
Мистецтво як духовність, як світло, як естетичний пошук і як дотепність людського буття | Друк |
02.06.2008 
Іван Верстюк   
Навіть коротенький погляд на сучасне мистецтво показує, що воно само себе замкнуло в кімнаті, а ключ проковтнуло, і тому в нього починає боліти живіт. Потрібна допомога - бажано, термінова, якщо, звісно, знайдеться той, хто зможе її надати. Сподіваємось, такі люди в нашій країні існують, бо інакше доведеться до кінця свого віку спостерігати повільну та в неприємному сенсі нерішучу стагнацію всякої можливої творчості. Мистецтво втрачає себе. Жах. Позбавлене духовності, воно почало переживати страшний внутрішній конфлікт, в якому краса бореться проти зла, але не має сил його перемогти, та найгірше - не має для цього достатньо бажання. Причина - знову ж таки, брак духовності.
 
Безперервний пошук ідентичності | Друк |
27.05.2008 
Іван Верстюк   

 Рецензія на книгу Ч. Тейлора „Джерела себе" (Київ, „Дух і Літера", 2005)

В онтологічній системі сучасного канадського філософа Чарльза Тейлора дуже важко знайти бодай якусь прогалину. Ставши на позиції послідовного дескриптивізму, Тейлор поступово описує ті реальності, котрі турбують його інтелект. Підхід у нього майже завжди однаковий - він бере певну проблему, методологічно співвідносить її зі світоглядною моделлю класичної філософії Абсолюту, щоби потім впевнено й беззаперечно винести свій вердикт. Певною мірою очікуваний вердикт, але від того не менш цікавий.

 
Дмитро Чижевський - фундатор поняття "філософія серця" | Друк |
20.05.2008 
Ірина Валявко   
Дмитро Чижевський вперше здійснив систематизацію історико-філософського процесу в Україні (започаткували цей напрям дослідження Кл.Ганкевич та В.Щурат). Його загальне бачення становлення й розвитку історії української філософії відзначає реальний початок історико-філософського українознавства як самостійної галузі. Важливо, що в своїх працях він, крім "фахових" філософів, репрезентує також і "не філософів". Це викликало навіть різку критику. Проте, на думку І.Мірчука, нашій духовній енергії у формі філософського мислення властиві, сказати б, не "вертикальні", а переважно "горизонтальні" тенденції розвитку. Духовна творчість українського народу репрезентує і своєрідний світогляд, і оригінальну метафізику, в який визначається становище людини в світі та її ставлення до Бога, філософію моралі й добре розвинене естетичне почуття, які здобули втілення в творах мистецтва тощо. Наслідком зауваженої "горизонтальності" українського філософського мислення є деяка слабкість суто філософської літератури, але натомість глибинна філософічність притаманна культурі в цілому.
 
Морально-етичні погляди Памфіла Юркевича | Друк |
14.04.2008 
Єпископ Іларій (Шишковський)   

Єпископ Іларій (Шишковський)
Минуло більше сотні років з того дня (16 жовтня 1874 р.), коли відійшов у вічність Памфіл Юркевич - видатний філософ, неординарна особистість, талановитий педагог, вихованець Київської духовної академії, її блискучий професор, вченість й авторитет якого були більш ніж високими.

 
Життя і педагогічні погляди о. Василя Зеньковського та їхнє сучасне значення. | Друк |
03.04.2008 
Священик Богдан Огульчанський   

Післямова до книги «Педагогіка», К., вид. Св.-Макар. церкви, 2005.

 

Протопресвітер Василь Зеньковський (1881-1962) - відомий педагог, богослов і філософ, який представляє для нас значний інтерес з двох причин. За своїм походженням він є українським мислителем (що він сам визнавав), і майже половину свого життя Василь Зеньковський провів в Україні, саме тут сформувавшись як діяч київської богословської і філософської школи. Актуальними є для нас погляди Зеньковського, зокрема педагогічні. Через осмислення і сприйняття цих поглядів стає можливим для нас актуалізувати нашу духовну спадщину, забезпечити неперервність вітчизняної християнської педагогічної традиції.

 
Політика і християнство. Онтологія влади | Друк |
02.02.2008 
Іван Верстюк   

Пошук першопричин активності соціального простору з необхідністю призводить до міркування над сенсом політики, влади, державного контролю над суспільством. Суспільство, органічно складене із певної кількості людей, котрі перебувають в історично зумовленій системі взаємовідносин між собою, є завжди рухом - воно ніколи не залишається стабільним явищем. Динамізм визначає характер буття соціуму.

 


Координати:

вул.Полупанова, 10,
парафія св. Катерини,
Центр богословських досліджень
м.Київ (Виноградар),
тел.: 8 (044) 360 24 02
моб.: 8 (098) 452 22 05
e-mail: vira_batkiv@ukr.net
схема проїзду >>